شناخت موقعیتهای خاص در طراحی فضای شهری(مبانی ادراک)

دسته بندي : علوم انسانی » روانشناسی و علوم تربیتی
توضیحات:
تحقیق شناخت موقعیتهای خاص در طراحی فضای شهری (مبانی ادراک)، در قالب فایل word قابل ویرایش و در حجم 25 صفحه، همراه با با منابع درون متن.

بخشی از متن:
قابليت هاي محيط : 
قابليت هاي هر چيز چه مادي و چه غير مادي بخشي از داشته هاي آن چيز است كه آن را براي موجودي خاص يا عضوي از يك گونه موجودات قابل استفاده مي سازد . اين داشته ها معاني و روابط زيبايي شناختي را نيز تامين مي كنند . بعضي از خواسته ها توسط يك شي يا محيط زميني زنده يا فرهنگي، از ديگر خواسته ها راحت تر تامين مي شوند . بعضي از فعاليت ها در پيكره بندي ويژه اي از محيط ساخته شده ، نياز هاي بعضي از مردم را تامين و نياز هاي ببعضي ديگر را تامين نمي كنند . نكته مهم اين است كه قابليت هاي يك محيط كالبدي چه خوب و چه بد چيزي است كه آن محيط با ويژگي هاي پيكره بندي ، مواد و مصالح سازنده خود پيشنهاد مي نمايد . 
الگو هاي مختلف محيط ساخته شده قابليت تامين رفتار ها و تجارب زيبا شناختي مختلفي را دارند . بنابراين قابليت هاي محيط ساخته شده ، انتخاب هاي رفتاري و زيبا شناختي فرد را بسته به چگونگي پيكره بندي محيط ، محدود مي كند يا گسترش مي دهد . 
از آن جا كه ادراك ابليت محيط به ميزان زيادي به ويژگي ها . انگيزش هاي انساني فرد يا گروه بستگي دارد فرايند هاي رفتار انسان تبيين دقيق تر است كه به درك بهتر محيط و قابليت هاي آن براي مردم منجر خواهد شد . (لنگ ، جان . 1383 )
محيط براي تامين تجربه ها و رفتار هاي انسان توان بالقوه دارد فرايند هاي اساسي توان انسان و محيط در جدول نشان داده شده است . اطلاعات محيط از طريق فراين هاي ادراكي به دست مي آيد كه به وسيله طرح واره هاي ذهني بر انگيخته شده و توسط نياز هاي انساني هدايت مي شود . اين طرح واره ها تا حدودي فطري و تا حدودي آموختني هستند و پيوند ادراك وشناخت را برقرار مي سازند . طرح واره ها نه تنها فرايند هاي ادراكي بلكه واكنش هاي احساسي ( عاطفه ) و اعمال ( رفتار فضايي ) را هدايت مي كنند و در مقابل اين فرايند ها و واكنش ها نيز طرح واره هاي ذهني را به عنوان حاصل رفتار ادراك شده تحت تاثير قرار مي دهند . احساسات و كنش هاي انساني توسط قابليت هاي محيط طبيعي ساخته شده ، محيط فرهنگي و شخصيت دروني انسان محدود مي شوند ...

فهرست مطالب:
ادراک
قابلیت های محیط
نظریه گشتالت ادراک
نظريه كنش متقابل ادراك
حواس و نقش آنها در ادراک
ادراک بصری
ادراک و سرعت
قابلیت رویت
قابلیت نمادها
پیکربندی فضایی
مصالح ساختمانی
قابلیت تصویرسازی
احساس فضا
پویایی
شادی و شوخی
تنش
وحشت
تظاهر
چرا ساختمانها شناخته می شوند؟
دسته بندی: علوم انسانی » روانشناسی و علوم تربیتی

تعداد مشاهده: 15968 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: doc

تعداد صفحات: 25

حجم فایل:2,065 کیلوبایت

 قیمت: 32,700 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • راهنمای استفاده:
    تحقیق دانشجویان رشته روانشناسی و علوم تربیتی

  • محتوای فایل دانلودی:
    تحقیق شناخت موقعیتهای خاص در طراحی فضای شهری(مبانی ادراک) در حجم 25 صفحه و در قالب word و قابل ویرایش و و با منابع درون متن