پروژه آزمایشگاه سیستم عامل با موضوع زمانبندی بهمراه سورس کد الگوریتم FCFS

دسته بندي : فنی و مهندسی » کامپیوتر و IT
توضیحات:
پروژه آزمایشگاه سیستم عامل با موضوع زمانبندی بهمراه سورس کد الگوریتم FCFS به زبان سی پلاس پلاس (++C)، در قالب فایل پاورپوینت و در 20 اسلاید.

بخشی از متن فایل:
در طبقه با اولویت بلادرنگ کلیه فرآیندها دارای اولویت ثابت هستند و هرگز تغییر نمی کنند.
و در هر سطح در یک صف نوبت گردشی قرار میگیرند.
زمانبندی باید این موارد را در تخصیص زمان مد نظر قرار دهد:
انصاف ، عدم گرسنگی فرآیندها ، استفاده کارآمد از وقت پردازنده و سربار کم
ساده ترین الگوریتم زمانبندی CPU در بین الگوریتم های متفاوت الگوریتم FCFS می باشد.این الگوریتم از روش انحصاری استفاده می کند که به سادگی توسط صف ها قابل پیاده سازی هستند. در این پردازش هنگامی که CPU یک پردازش را شروع کند تا پایان آن CPU را رها نمی کند. FCFS یا FIFO یکی از روش‌های سازماندهی کنترل داده با توجه به زمان و اولویت‌بندی ورود آنها است. FCFS در واقع پردازش صف یا برآورده کردن تقاضای عرضه شده به وسیله شعار ” اولین ورودی ، اولین دریافت کننده خدمات ” است.

در واقع الگوریتم FCFS شبیه رفتار صف بندی انسان‌ها در مکان های مختلف است؛ جاییکه افراد صف را به ترتیب ورودشان ترک می‌نمایند، یازمانیکه در پشت چراغ راهنمایی منتظر نوبت خود می‌شوند.

الگوریتم FCFS نیز نام دیگری برای الگوریتم زمانبندی سیستم‌ عامل FIFO است. روشی که به هر فرایندی زمانی از زمان پردازنده را مطابق با ترتیب ورودش اختصاص می‌دهد. در واقع الگوریتم FCFS متضاد الگوریتم LIFO است. با در نظر گرفتن واژه FILO به معنای ” اولین ورودی، آخرین خروجی ” تفاوت این دو واژه به طور کامل آشکار می‌شود. در این دو الگوریتم داده ها تفاوتی ندارند در واقع نوع بررسی آنها با یکدیگر متفاوت اند.
دسته بندی: فنی و مهندسی » کامپیوتر و IT

تعداد مشاهده: 25546 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: pptx

تعداد صفحات: 20

حجم فایل:253 کیلوبایت

 قیمت: 70,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    فایل پاورپوینت
    سورس کد